ki.se

  Tillbaka till biblioteket» Lämna synpunkter  Sökhjälp

Sök artiklar i SveMed+

Observera: SveMed+ upphör att uppdateras!


  • Enkel sökning
  • Avancerad sökning
  • Kombinera sökningar

Peer reviewed tidskrifter Läs online

Din sökning innehåller otillåtna tecken och går tyvärr inte att genomföra.

Sökdetaljer:

Tillbaka till resultatlistan


At laere om kroppen, at laere med kroppen
Engelsk titel: Learning about the body, learning with the body Författare: Jastrup S ; Hall EO Språk: Dan Antal referenser: 33 Dokumenttyp: Artikel UI-nummer: 09083126

Tidskrift

Nordisk Tidsskrift for Helseforskning 2009;5(1)3-12 ISSN 1504-3614 E-ISSN 1891-2982 KIBs bestånd av denna tidskrift Denna tidskrift är expertgranskad (Peer-Reviewed)

MeSH

Engelska MeSH-termer
  • *Clinical Competence
  • *Internship, Nonmedical
  • Denmark
  • Education, Nursing, Baccalaureate/*MT
  • Health Knowledge, Attitudes, Practice
  • Human Body
  • Humans
  • Kinesics
  • Nurse-Patient Relations
  • Preceptorship
  • Students, Nursing/*PX
  • Surveys and Questionnaires
  • Touch
Svenska MeSH-termer
  • Klinisk kompetens
  • Praktiktjänstgöring
  • Danmark
  • Sjuksköterskeutbildning
  • Hälsomedvetande, attityder, beteende
  • Människokroppen
  • Människa
  • Kroppsspråk
  • Sjuksköterska-patientrelationer
  • Praktik under handledning
  • Sjuksköterskestuderande
  • Kartläggning och enkäter
  • Beröring


Karolinska Institutet Universitetsbiblioteket | Karolinska Institutet | Om Cookies

Du kanske också är intresserad av...

Liknande publikationer
  • Fra "laert kropp" til "ulaert kropp" - om overföring av erfart kunnskap fra intensivsykepleier til student i klinisk veiledningssituasjoner
  • Facilitating nursing students’ acquisition of knowledge about the public health perspective in nursing: Experiences from a pilot project
  • Relasjonen til veileder betyr mye for sykepleierstudenter i sykehuspraksis
  • Sjuksköterskestudenters erfarenheter av sin första kliniska utbildnings period - en nordisk kvantitativ studie
  • Bedre kvalitetssikring av praksis. Erfaringsutveksling kan bidra til å styrke det kliniske laeringsmiljöet