ki.se

  Tillbaka till biblioteket» Lämna synpunkter  Sökhjälp

Sök artiklar i SveMed+

Observera: SveMed+ upphör att uppdateras!


  • Enkel sökning
  • Avancerad sökning
  • Kombinera sökningar

Peer reviewed tidskrifter Läs online

Din sökning innehåller otillåtna tecken och går tyvärr inte att genomföra.

Sökdetaljer:

Tillbaka till resultatlistan


Om läkare, reklam och etikens gränser
Engelsk titel: Physicians, advertising and ethical limits Författare: Eklöf M Språk: Swe Antal referenser: 9 Dokumenttyp: Artikel UI-nummer: 01105253

Tidskrift

Prosana 2001; (3)30-2 ISSN 1401-3444 KIBs bestånd av denna tidskrift

MeSH

Engelska MeSH-termer
  • *Advertising
  • *Drug Information Services
  • *Ethics, Pharmacy
  • *Physician's Role
  • Drug Industry
  • Ethics, Medical
Svenska MeSH-termer
  • Annonsering
  • Läkemedelsinformation
  • Läkemedelsetik
  • Läkarens roll
  • Läkemedelsindustri
  • Medicinsk etik


Karolinska Institutet Universitetsbiblioteket | Karolinska Institutet | Om Cookies

Du kanske också är intresserad av...

Liknande publikationer
  • Tema: marknadsföring
  • Marknadsföring och dåliga kunskaper orsaken till överkonsumtion av psykofarmaka
  • Per Fugelli om fraternisering mellan läkare och läkemedelsindustrin: Läkares samarbete med läkemedelsindustrin ligger farligt nära gränsen för korruption
  • Läkemedelsreklam till allmänheten ger negativa effekter i patient-läkarförhållandet
  • Direktreklam till allmänheten medikaliserar vangliga symtom