ki.se

  Tillbaka till biblioteket» Lämna synpunkter  Sökhjälp

Sök artiklar i SveMed+

Observera: SveMed+ upphör att uppdateras!


  • Enkel sökning
  • Avancerad sökning
  • Kombinera sökningar

Peer reviewed tidskrifter Läs online

Din sökning innehåller otillåtna tecken och går tyvärr inte att genomföra.

Sökdetaljer:

Tillbaka till resultatlistan


Brobygning mellem teori og praksis
Engelsk titel: Bridge building between theory and practice Läs online Författare: Bjerre Christensen, Lise ; Klit, Mona Östergaard Email: lich@viauc.dk Språk: Dan Antal referenser: 10 Dokumenttyp: Artikel UI-nummer: 12113080

Tidskrift

Sygeplejersken 2012;112(13)68-71 ISSN 0106-8350 KIBs bestånd av denna tidskrift

MeSH

Engelska MeSH-termer
  • *Learning
  • Comparative Study
  • Education, Nursing, Baccalaureate/MT
  • English Abstract
  • Health Communication/*MT
  • Health Education/*MT
  • Humans
  • Internship, Nonmedical/*MT
  • Life Style
  • Models, Educational
  • Motivation
  • Nurse-Patient Relations
  • Nursing, Practical/*ED
  • Students, Nursing/PX
Svenska MeSH-termer
  • Inlärning
  • Jämförande studie
  • Sjuksköterskeutbildning
  • Engelsk sammanfattning
  • Hälsokommunikation
  • Hälsoupplysning
  • Människa
  • Praktiktjänstgöring
  • Livsstil
  • Undervisningsmodeller
  • Drivkraft
  • Sjuksköterska-patientrelationer
  • Praktiskt omvårdnadsarbete
  • Sjuksköterskestuderande


Karolinska Institutet Universitetsbiblioteket | Karolinska Institutet | Om Cookies

Du kanske också är intresserad av...

Liknande publikationer
  • Fölelser er fornuft - Sykepleierutdanningen mellom gjerning og tekst
  • Studentgruppen i praktiske studier i sykehjem. En kvalitativ studie om 1. års sykepleiestudenters erfaringer med å laere sykepleie i gruppe
  • Sykepleiestudenters utvikling av selvstendighet i praksisstudier organisert som studentdrevet team
  • Dialogue and reflection between student nurses and their instructor in clinical practice
  • Studentenes laering av praktiske ferdigheter i modellavdelingen og klinikken; en utforskende studie